ŠVEDSKO BILJE

10:14:00 Fb 1 Comments


ŠVEDSKO BILJE


MALA
ŠVEDSKA GRENČICA
10
g aloe *
Švedsko bilje stavimo u dvolitrenu staklenu bocu široka grla
5

rujevine
i prelijemo s 1,5 litre 38 - 40 % žitne rakije ili dobre voćne
0,2 g
šafrana
rakije, te ostavimo 14 dana na suncu ili u blizini drugog izvora
10
g
seninih listova
topline. Svaki dan bocu protresemo, isto tako prije cijeđenja
10
g
kanfora **
u manju bocu kao i prije uporabe. Preostala količina može
10
g
rabarina korijenja
neograničeno dugo ostati na bilju. Tekućinu punimo u male
10
g
podanka kurkume (temerika)
boce koje dobro zatvorimo i čuvamo na hladnom mjestu.
10
g
mane (smola crnog jasena)
Na taj način ovaj eliksir možemo držati puno godina. Što
10
g
venecijanskog terijaka
dulje stoji djelotvorniji je.
5
g
korijenja vilinog sita
* Umjesto aloe možemo koristiti korijenje gorčaca ili pelinov prah.
10
g
korijenja angelike
** Smijemo koristiti samo prirodni kanfor.
Recept je pronađen nakon smrti čuvenoga švedskoga liječnika, rektora medicine dr. Samsta među njegovim rukopisima. Dr. Samst je nastradao jašući u 104. godini života. Njegovi roditelji kao i djed i baka doživjeli su takvu visoku starost.
Zvuči gotovo kao bajka, ali se ipak sve doista dogodilo. Kao mlada žena teško bolesna dospjela sam u okolicu Lembacha u Muhlviertelu. Kao izbjeglica iz sudetskoga područja oboljela sam u nekom bavarskom logoru od trbušnoga tifusa zbog otrovanja mesom, a k tome su se pridružile još žutica i začepljenje crijeva. Više od pola godine provela sam u bolnici. Kad sam s djetetom,.majkom i svekrvom došla k mom suprugu u Austriju stajala sam na klimavim nogama..Noću su se javljali bolovi koji su mi tijelo probadali poput mača. U tim trenucima nisam mogla ni sjediti ni ležati hi hodati ni stajati, istodobno se javljalo grčevito povraćanje i proljevi. Bila sam bespomoćna hrpa mesa i kostiju. Liječnik je to smatrao neugodnim posljedicama tifusa koje se često javljaju još godinama. Jednoga dana mi je neka nepoznata žena donijela malu bočicu-s nekakv4ral|«nnosmeđom tekućinom jaka mirisa. Čula je za moju bolest i željela mije pomoći. To švedsko bilje je i njoj pomoglo kad je bila teško bolesna. U prijepisu "Staroga rukopisa" koji je donijela sa sobom u 46 točaka je bilo razjašnjeno kako te kapi liječe svaku bolest. Recept je potjecao iz ostavštine nekoga slavnoga švedskoga liječnika. Svi stPolanovi obitelji, kako je tu pisalo, doživjeli neuobičajeno duboku starost. Švedska grenčica prema točci 43. liječi štoviše i "kužne čireve i otekline, čak ako se nalaze i u vratu." Kapljice sam u prvi mah spremila u kućnu apoteku. Jednostavno nisam vjerovala u to da mi te skromne kapljice mogu vratiti zdravlje kad mi ni liječnici nisu mogli pomoći. Uskoro sam dobila bolju pouku. Sjedila sam upravo pred velikom košarom prezrelih krušaka koje je valjalo što prije iskoristiti kada je ponovno započeo novi napad. Uvjeravali su me da se kapljice mogu koristiti ne samo za unutarnju već i za vanjsku primjenu, nisam, dakle, puno razmišljala nego sam kapljicama nakvasila komad, vate, stavila preko toga najlon vrećicu i stavila ria trbuh kao oblog, sve pričvrstila pojasom za čarape i vratila se poslu. Jedan čudesno dobar i topao osjećaj prožeo je moje tijelo i iznenada mije bilo kao da je netko s jednim jedinim pokretom ruke izvukao svu bol iz moga tijela. Uvjeravam vas da su samo s tim jednim oblogom kojega sam cijeli dan nosila ispod pojasa ža čarape nestale sve tegobe koje sam imala proteklih mjeseci. Bolest je bila kao rukom odnesena i nikada se napad više nije ponovio.
Našega šestogodišnjeg sina napao je vučjak i nanio mu teške ozljede po licu. Nabori tamnocrvenih ožiljaka su kasnije prekrili njegov obraz od nosa naniže prema ustima. U "Starom rukopisu" u točci 33 stoji da svi ožiljci, brazgotine i posjekotine, čak i kad su zastarjeli, nestaju aKo ih do 40 puta navlažimo kapljicama. Tako smo ožiljke našega sina svaku večer prije spavanja kvasili kapljicama'. Vrlo brzo su nestali bez traga, također i onaj koji je bio duboko u nosu.
S takvim sam iskustvima došla 1953. u Grieskirchen. Prilikom posjete jednom seljačkom imanju susrela sam u staji kod mužnje mladU seljanku, majku dvoje male djece. Umjesto pozdrava rekla mi je: "Ako me postaviš pred zid, dozvolit ću ti da me ustrijeliš." Tjednima je imala nesnosljive glavobolje i kako se liječnik plašio da se radi o tumoru glave trebala je ići u Linz na rendgen. Još iste večeri poslala sam k njoj svoga sina s bočicom švedske grančice kako bi joj uz pomoć obloga, barem tijekom noći prestala glavobolja. Kako sam bila iznenađena, kada -se već u sedam ujutro pred mojim vratima pojavio seljak. "Što si to poslala mojoj ženi?" Nakon što je natopljenu vatu stavila na glavu, jedva za dvije minute strašna glavobolja je prestala. Ujutro su joj kroz nos izašla dva poput malog prsta debela rđasto-smeđa čepa koje je iskašljala iz ždrijela. Radilo se o raširenom oboljenju sinusa koje je nestalo uz pomoć samo jednog obloga. Ta se seljanka još i danas zaklinje na švedsku grančicu. Prije nekoliko godina isto je tako pomogla svojoj maloj kćeri koja je imala jako tešku upalu pluća, a kapljice uvijek ima u kućnoj apoteci.
Neka je žena već mjesecima patila zbog bolnog gnojnog oboljenja sinusa. Disanje kroz nos nije bilo moguće. Pored toga imala je i nesnosne glavobolje. Jaki antibiotici i zračenje joj nisu pomogli. Tada je tijekom noći stavila obloge od švedske grančice na čelo, oči i nos. Već poslije prve primjene obloga osjelila je olakšanje. Nakon što je tri noći stavljala obloge dišni putevi su postali prohodni, a kroz nos su izašli veliki gnojni čepovi.
Iz viđenja sam poznavala jednu mladu ženu koja je nakon rođenja svojega šestoga djeteta izgledala kao sjena same sebe. Pozdravila sam ju i saznala da sada ništa više ne može jesti. Svu je djecu morala dati na čuvanje izvan kuće. Savjetovala sam joj švedsko bilje. Oko tri tjedna kasnije ponovno sam ju susrela, ali sada je bila zdrava, svježa žena. Kapljice su učinile čudo. Opet je sve mogla jesti, a djeca su ponovno bila u svome domu. "Činilo se kao daje neka životinja iskočila iz mene," rekla je i ispričala da je njezina majka ležala u bolnici s jako otečenom nogom, te da je već puno ranije koristila štap. 75 primljenih injekcija nije donijelo uspjeh. Poslala je majci "Rukopis" i savjetovala joj da koristi švedsku grančicu, koja je i ovaj put brzo djelovala. Noga je bila ponovno normalna, a štap suvišan.
Jednoga sam dana iz Njemačke primila pismo u kojem me poznanica moli da se zdušno zauzmem za njezinu nećakinju koja se tada nalazila na liječenju u Gallspachu. Kada je mlada žena prvi puta došla k meni u Grieskirchen jako sam se uplašila. Pomogli su joj da izađe iz automobila, dali joj dvije štake i unatoč tome osakaćenom tijelu je trebalo više od četvrt sata do mojega stana na prvom katu. Gležnjevi na obje noge su bili deformirani, prsti ruku zgrčeni i nesposobni da bilo što drže. U hodu je vukla noge, a gornji dio tijela se na mahove savijao prema naprijed. Stajala sam na vratima stana, obje šu mi ruke bile pritisnute na srce i nisam mogla reći ništa drugo osim: "Kako ste se, mlada ženo, tako strašno razbdljeli?" "Preko noći nakon četvrtoga poroda," rekla je. Sasvim iznenada, takorekuć preko noći, ta je mlada,' ljupka žena ostala zgrbljena u svom krevetu. U Njemačkoj su je--vukli od liiečnjkfLdo liječnika, nitko joj nije mogao pomoći. Već je četiri godine dva puta godišnje dolazila u Gallsoach Zeileisa koji joj je morao reći da joj može samo ublažiti stanje, ali ne i pomoći. Kada sam vidjela kako vanjskom stranom zgrčenih ruku uhvatila šalicu kave, srce mi se steglo. Savjetovala sam joj švedsku grančici;, koja se u Njemačkoj tada mogla dobiti pod imenom "Crancampo". Danas u mnogim ljekarnama
1 drogerijama možete dobiti po navedenom receptu spravljenu švedsku grančicu. Moga se savjeta uhvatila kao utopljenik slamke. To je bilo u veljači 1964. godine. U rujnu iste godine mlada me žena nazvala iz Gallspacha želeći da dođem pred nju na autobusnu stanicu u Grieskirchenu. Najprije sam bila zbunjena, kasnije pak jako začuđena, kada je iz autobusa izašla mlada nasmijana žena pomažući si samo jednom štakom. Zgrčenost i osakaćenje ruku je nestala, kao i veći dio deformacija na nogama. Samo je još na lijevoj nozi imala otečeno koljeno i gležanj: I to je do 3. kolovoza 1965, dakle godinu kasnije, potpuno nestalo. Došla je tada bez štake i potpuno zdrava posljednji put u Gallspach. Kod rođenja četvrtoga djeteta bubrezi su tako stradali da je to preko noći prouzročilo teške deformacije. Svakodnevno je tri puta uzimala po veliku žlicu švedske grenčice u nešto mlake vode i to uvijek podijeljeno pila gutljaj po gutljaj prije i poslije jela. lako je bilje bilo nakvašeno u žitnu rakiju, bubrezi su podnijeli alkohol.
Navest ću i daljnja iskustva o nevjerojatnoj djelotvornosti švedske grenčice. Od svoje sestre, koja je živjela u Njemačkoj, saznala sam daje neka znanica u Leipzigu već skoro petnaest godina u invalidskim kolicima. Ta žena je za vrijeme rata živjela u Pragu i godine 1945. ju je zadesila sudbina tisuća Nijemaca - morala se skloniti  u podrum kuće. Tamo je ostala tjednima bez slame ili bilo koje druge podloge. Kasnije je sa svojim mužem došla u Leipzig. Uskoro su se pojavile vrlo teške deformacije gležnjeva. Na kraju joj je preostao život u invalidskim kolicima. Saznala sam za njezinu sudbinu tek kada joj je'suprug iznenada umro, ostavivši sažaljenja vrijednu ženu samu, troma je morala napustiti stan i preseliti se u namještenu sobu. U ono vrijeme nije bilo dozvoljeno slanje ljekovitog bilja ili lijekova iz Austrije u tadašnji DDR. Stoga sam morala svaki drugi mjesec slati švedsko bilje iz jednoga pograničnoga bavarskoga mjesta u Leipzig. Uskoro sam primila povjerljivo pismo. Bolesnica je svaki dan tri puta uzimala po jednu žlicu grenčice razrijeđene u malo vode i to podijeljeno u dva dijela, prije i poslije jela Postupno su se deformacije smanjivale i gleznjevi su bili pokretniji. Molile smo obje, ona u Leipzigu, a ja u Grieskirchenu. Nakon 9 mjeseci toliko je ojačala da je nekoć nepokretna, a sada gotovo zdrava žena nakon 15 godina provedenih u invalidskim kolicima prvi puta izašla iz svoga stana. Bilo joj je sve bolje. Opet je mogla sama prati svoje prozore i raditi ostale svakodnevne poslove koje su joj inače obavljali dobri ljudi. Kako je velika bila njezina vjera u Boga i za vrijeme njezine teške bolesti pokazuje i ovaj događaj: jedna lipa pred njezinim prozorom je za trajanja bolesti bila radost njezina života. Listanje i cvjetanje drveta, požutjelost lišća i veselo skakutanje ptica po ogoljelim granama u zimskim mjesecima bili su za nju velik izvor veselja. Svaki je dan zahvaljivala Bogu za tu milost.
Nekoć smo se kupali na Offenskom jezeru i za sjedenje na obali koristili ćoškast komad drveta. Jednoga je dana ta greda bila naslonjena na ogradu za stoku. U neposrednoj blizini odložila sam torbu sa stvarima za kupanje. Kada smo se spremali kući, napola nagnuta nad torbom spremala sam kupaće potrepštine. Iznenada kao da me pogodio grom iz vedroga neba. Teška greda je pala točno na moju nogu. Od koljena naniže nastale su dvije tamnoplavo-crvene, poput šake velike kvrge. Odnijeli su me do automobila i kasnije u sobu. Moj je suprug htio pozvati liječnika iz Ebenseea, ali sam ja zamolila da mi stavi oblog od švedskoga bilja. Otprilike za pola sata mogla sam sama opet ići stepenicama u blagovaonicu, a sljedećega dana noga je bila čista kao prije. Nije se mogao vidjeti ni najmanji podljev krvi, a i poput šake velike kvrge su nestale.
Još se jedna nezgoda dogodila na Offenskom jezeru. Četverogodišnju djevojčicu jeza vrijeme kupanja u nadlakticu ubo stršljen. Ruka je jako otekla. Otišla sam po švedsku grenčicu. Prije no što su se roditelji i dijete obukli donijela sam oblog. Krenuli smo prema autu, a ja sam nakvašenu vatu stavila na otečeno mjesto. Kada smo stigli do auta, približno nakon tri minute hodanja, oteklina se smanjila. Liječnička pomoć nije više bila potrebna.
Prilikom branja malina u palac me je ubo neki otrovni kukac Palac mi je preko noći natekao poput debele kobasice. Prilikom kupovine jedna je žena zaprepašteno primijetila: "Odmah morate u bolnicu! Takva infekcija može biti smrtonosna." Tijekom noći na palac sam stavila vatu natopljenu švedskom grenčicom i ujutro je palac bio opet normalan.
Jednom sam u praonici doživjela veliku nezgodu. To je bilo još u doba kada je stroj za pranje rublja doduše prao, ali nije još ispirao. Moralo se prilično zamršene komade rublja izvući drvenim kliještima iz vruće vode. Po običaju sam to napravila brzo i s jakim trzajem. Kliješta su iskliznula i neobičnom snagom me pogodila ravno u desno oko. Omamljena od bola i napola slijepa doteturala sam na prvi kat/Tek što sam stavila mokar oblog od švedske grenčice na oko, prestali su-gotovo trenutno strašni bolovi. Nakon nekog vremena pogledala sam.se'u ogledalo. Mjesto oko oka, od gore prema dolje, bilo je podliveno krvlju. S natopljenom vatom preko oka zaštićenom plasiičnom vrećicom i pričvršćenom povezom, četvrt sata kasnije sam ponovno otišla u pa|p|jcu. Nekoliko sljedećih dana sam preko noći stavljala takve obloge da mi pozadina oka ne bude oštećena.
Kao i svake godine bila sam na liječenju Kneippovom metodom u toplicama Muhllackena. Glavna sestra je u moju sobu dovela od bola zgrčenu ženu. Patila je od jakih žučnih napada i željela je moj savjet. Nikakvi joj lijekovi nisu pomagali, a liječnik joj je svakako savjetovao operaciju. Zamolila sam ju da se skine i u predjelu žuči stavila sam oblog od švedskoga bilja (kod takvih obloga kožu valja prije namazati sa svinjskom mašću ili s mašću od cvjetova ljekovitoga nevena, jer inače alkohol previše isuši kožu. Na bolno mjesto stavimo navlaženu, dobro iscijeđenu vatu, preko nje suhu vatu i plastičnu foliju kao toplinsku zaštitu i to sve pričvrstimo zavojem. Kad oblog skinemo kožu valja napudrati da spriječimo crvenilo ili svrbež!) Baš kada sam ženi htjela oblog pričvrstiti s pojasom za čarape, uskliknula je: "Bolovi su prestali!" U najkraćem mogućem vremenu tegobe su nestale. Uz obloge je kasnije koristila i kapi, i to tri puta dnevno jednu čajnu žličicu u malo vode ili biljnog čaja, i napad se više nikad nije ponovio.
Godinama sam.se brinula za jednu usamljenu ženu. Naše je sporazumijevanje bilo otežano zbog njezine nagluhosti. U "Starom rukopisu" piše: "Vraća također i izgubljeni sluh." Zbog toga je morala, na moj zahtjev marljivo vlažiti slušni kanal sa švedskom grenčicom. Kažiprst namočen s kapljicama grenčice je stavljala u slušni kanal. Nije se smjelo zaboraviti opetovano stavljati malo ulja u uho da spriječimo svrbež. Žena je istodobno vlažila i mjesto oko uha, oko očiju, sljepoočnice i čelo. Odjednom je ponovno čula i istovremeno joj je lice postalo mlado i svježe. Kada ju je prilikom silaska iz autobusa srušio automobil, s licem je pala na cestu, švedsko je bilje ponovno pomoglo da tamnoplavo-crveno lice bude čisto. Prvoga veljače proslavila je 89. rođendan. Sada ponovno čuje i dobro se sporazumijevamo. Često mi poručuju ljudi, koji su slušali moja predavanja, da su poslije primjene švedske grenčice mogli odložiti slušni aparat jer su ponovo dobro čuli. Kapljice, prema tome pomažu i kod nagluhosti i naročito kada osjećamo vanjske ili unutarnje bolove. Dobra prokrvljenost, koju kapljice pospješuju iz bolnih mjesta vrlo brzo otklanja bolove. Stoga je preporučljivo da se i padavičarima na potiljak stavljaju oblozi od švedske grenčice. Uzrok tih napada većinom leži daleko u prošlosti; možda je to pad na glavu ili stres u dječjoj dobi.
Na predavanju u Gallspachu prišao mi je mlad muškarac koji je preživio tešku prometnu nesreću - dvostruki prijelom baze lubanje. Nakon potpunog izlječenja povrede svaki su se dan javljali napadi padavice. Savjetovala sam mu da na potiljak stavlja obloge od švedske grenčice i da dnevno pije po četiri šalice čaja od koprive pomiješana s dvije žlice švedske grenčice. Kod teških napadaja padavice je važno da se uz obloge koje stavljamo na potiljak pije i čaj od koprive. Nekoliko mjeseci kasnije, prolazeći kraj ograde moje kuće ispričao mi je da su napadi padavice potpuno prestali!
Upala moždane opne, povrede glave uslijed udarca ili pada, mucanje i smetnje u govoru mogu se uspješno liječiti s oblozima od švedske grenčice stavljenima na potiljak. I kod upale polipa se ti oblozi uspješno primjenjuju. Nije potrebno da još jednom naglašavam kako kod svih ovih teških bolesti prije svega trebamo otići k liječniku. Kako sam shvatila iz pisama, oblozi od švedskoga bilja koje sam savjetovala, uspješno su djelovali na oči kod odlupljivanja mrežnice, krvarenja mrežnice i kod porozne mrežnice. Svi su ti ljudi bili blizu osljepljenja. Obloge stavljamo na zatvorene oči svaki dan po jedan sat. Ne smiiemojjropustiti, daina zdrave, prije svega umorne oči, preventivno stavljamo te obloge, a.Poređtoga valja ujutro i uvečer mazati 'Ćčrie'kapKe sa^švedsKom *grenčicom i istodobno valja kažiprstom grenčicu nanositi y očne kuteve. Na taj se način dobar vid može sačuvati do u duboku starost. 
Švedska grenčica je za naše zdravlje od tako velike pomoći da ne bi smjela nedostajati ni u jednoj kućnoj ljekarni. Ne samo da bi ju morali imati u malim bocama uvijek na dohvat ruke, već bi i na putovanjima morala biti naša vjerna pratilja. Često se razočaramo hranom izvan našega doma i trebamo nešto za podsticanje rada želuca i žuči ili se osjećamo iscrpljenima i omamljenima - u tim je slučajevima švedska grenčica pravi eliksir. Uzmemo li gutljaj švedske grenčice razrijeđen s malo vode, namažemo li slijepoočice, čelo, dijelove oko očiju i iza ušiju, odmah ćemo osjetiti osvježavajuće djelovanje po cijelom tijelu.
Ako nas iznenada uhvati hunjavica sa svim lošim popratnim pojavama, kao što su umor, iscrpljenost, pritisak u predjelu čela i želuca, trebamo samo na nos staviti komadić vate natopljen švedskom grenčicom i pri tome duboko udisati. Odmah se osjeti olakšanje u predjelu čela i nosa. Ako je prehlada uznapredovala i bronhiji zahvaćeni, udišemo kapljice s otvorenim ustima. Tako se osjeti brzo olakšanje. Kada. vlada gripa, dnevno uzimamo jednu čajnu-žličicu švedske grenčice a katkada jednu veliku žlicu kapi s nešto mlake vode i tako ćemo se svakako zaštititi. Ma gdje se bolovi javili švedsko bilje pomaže: bilo s vanjskom ili unutarnjom primjenom ili'
Prije nekoliljl^lina imala sam bubrežni napad (kolike). Liječnik je za vrijeme rada izašao iz svoje ordinacije. U međuvremenu sam stavila oblog od švedske grenčice na predio oko bubrega i kad je liječnik došao, bolovi su već bili prestali. Bilo mi je zaista neugodno što je nepotrebno utrošio svoje dragocjeno vrijeme. On je, međutim, htio saznati kako je napad tako brzo prošao. Kada je čuo daje pomogao oblog rekao je: "Odlično, tu je injekcija suvišna." I on je sam, naime, bio zagovornik švedskoga bilja. Kada bih i došla u njegovu ordinaciju čula sam samo: "Tebi neću ništa prepisati, jer ti imaš svoje švedsko bilje!" Nekada mi je govorio i o mnogim drugim ljekovitim biljkama i njihovom značenju. Jednom je k meni došla jedna starica, koja je godinama hodala uz pomoć štake. Uslijed gihta (upala zglobova) i reume bila je sva povijena, nikakav lijek joj nije pomagao i bila je na rubu živčanoga sloma. Tri puta dnevno je pila čajnu žličicu švedske grenčice u čaju od koprive i poljske preslice i nakon tri tjedna sam čula da već hoda bez štaka.
Kako je poznato za Svijećnicu ima najviše pogreba. Jedna se članica crkvenoga zbora u to doba povrijedila na klizanju. Budući da. nas je u zboru bilo malo, jako nam je nedostajala. Kada sam se vraćala iz crkve susrela sam je u gradu. Zbog ukočenoga koljena nije se mogla popeti po strmim korskim stepenicama. Malo kasnije došla sam k njoj sa svojom opremom za obloge. Kao žena liječnika moje je pripreme promatrala s nepovjerenjem. Bilo je sasvim drugačije kada je već nakon nekoliko trenutaka mogla bez napora saviti koljeno i sljedeći dan, također bez napora, uspeti se korskim stepenicama. Nažalost nedostajala je još jedna pjevačica, koja je također na klizanju uganula gležanj. Saznali smo da se već nalazi na liječenju u bolnici. Poznanica, koju sam upravo izliječila zamolila me da pomognem i kod ove povrede gležnja. Zbog bolničkoga liječenja to sam učinila jako nerado, ali okolnost da bih sljedećega dana bila sama u zboru odigrala je svoju ulogu. Povrijeđena je ležala s jako otečenim gležnjem na kauču. U bolnici su joj savjetovali da ima samo visoko podignutu nogu. Imala je jake bolove. Oblog od švedske grenčice donio je trenutačno olakšanje. Sljedećega je dana došla na zbor, iako je na ulici bila jaka poledica. Bolovi su prošli, otečeni gležanj bio je normalan, a naš rekvijem spašen.
Za vrijeme posjeta Muhlviertelu primijetila sam za susjednim stolom u gostioni gosta koji se svijao od bolova. Takve je napade imao češće, lijekovi mu nisu pomagali. Uzela sam svoje kapljice, ulila jednu žlicu grenčice u malo mlake vode i sve mu dala da popije. Kako se čaša praznila u lice mu se vraćala boja i on je jedva mogao shvatiti da su bolovi popustili. Nakon pola godine ponovno sam boravila u tom kraju. Slučaj sam već zaboravila, kad me oslovio jedan gospodin i neizmjerno mi se zahvalio. Vidno se pomladio. Korisiio je švedsku grenčicu u obliku obloga i kapljica. Sve tegobe zbog gušterače i akutnoga gastritisa su nestale. Osim što mogu izliječiti gušteraču, kapljice preporučujemo i oboljelima od šećerne bolesti. Također nestaju madeži, bradavice i pjege, nestaju ijagodasti madeži i lojne žlijezde, ako ih češće kvasimo kapljicama, isto tako možemo liječiti kurje oči i hemoroide. Nestaje šum i zvonjenje u ušima, ako u uši stavimo komadić vate natopljen kapljicama. Kapljice jačaju pamćenje, ako_s njima češće masiramo *i^ne_d[aye, pročišćavaju krv i pospješuju cirkulaciju, liječe grč^vVriošu probavu, glavobolje, sva oboljenja želuca i tegobe sa žući, oboljenja jetre i bubrega (i kad nije dozvoljeno uživanje alkohola). Kod tromboze i upale vena nanesemo na nogu poput hrpta noža debeo sloj masti od nevena i preko toga stavimo obloge od švedske grenčice. Nakon zacijeljenja zbog bolje prokrvljenosti primjenjujemo kupke za noge od koprive. Kapljice otklanjaju lijenost crijeva, vrtoglavice, čak i oduzetost. Kod svih su bolesti dragocjena pomoć. Pomažu štoviše i kod oboljenja od raka. Kod akutnih bolova uzimamo jednu veliku žlicu kapljica s malo vode ili biljnoga čaja. Ako tri puta dnevno, ujutro, u podne i uvečer popijemo čajnu žličicu kapljica s malo vode ili biljnoga čaja, očuvat ćemo zdravlje i stvaralačku snagu do u duboku starost. Stoga što ih bez izuzetka koristimo kod svih oboljenja, možemo govoriti o obnavljanju ili održavanju čovjekova zdravlja. One bude životnu energiju i povećavaju životnu snagu koju u naše današnje vrijeme silno trebamo. Očuvajte uz pomoć ovog čudotvornog eliksira svoje zdravlje, radnu sposobnost, entuzijazam za svoj posao, svoju obitelj i svoje bližnje.
Prilikom posjete nekom seoskom imanju saznala sam da dvanaestogodišnji posjednikov sin mora. ići na. operaciju uha. Iza bubnjića se uslijed upale stvorilo gnojno žarište. Bila sam protiv operacije, jer je u sličnim slučajevima katkada dolazilo i do gubitka sluha. Komadić vate natopljen sa švedskom grenčicom stavili smo dječaku u uho. Tako smo iz uha svakodnevno izvlačili toliko gnoja da su bolovi uskoro prestali i operacija više nije bila potrebna.
Kod neizlječivoga raka na crijevima - radilo se o mladoj majci petoro djece - liječnik joj je davao samo još nekoliko dana života - savjetovala sam joj da stavlja obloge na oboljela mjesta na crijevima a istodobno i čaj od podanaka iđirota (mirišljiva božura), kojega namočimo tijekom noći (u šalicu hladne vode stavimo ravnu čajnu žličicu podanka mirišljiva božura),.i pijemo po jedan .gutljaj prije i poslije jela", te čaj za pročišćavanje krvi spravljen od jednakihdijelova nevena, stolisnika i-koprive. tijekom dana gutljaj po gutljaj popijemo barem dvije litre toga čaja. Danas je ženi tako dobro da se može računati spotpunim ozdravljenjem.
Jedna žena iz Heilbronna (Njemačka) piše: "Moj četrdesetjednogodišnji nećak pisao mi jeMn|§|gotovo deset mjeseci iz Sacramenta u Kaliforniji da svaki dan pati od teških krvarenja iz crijeva i da je liječnik sasvim sigurno utvrdio da je riječ o raku na crijevima. Zbog toga je bio potreban postranični izlaz izmeta. Odmah sam mu poslala Vašu knjigu "Božja ljekarna", švedsku grenčicu, podanke mirišljiva božura i ostalo bilje kao šco je neven, stolisr.ik i kopriva. Slijedio je upute iz V še knjige. Nakon godinu daha moj je nećak mogao normalno raditi. Jaka krvarenja iz crijeva su prestala četvrtoga dana uzimanja navedenoga bilja.. Umor i mršavljenje su postupno polagano prestajali.
U slučaju jednoga 52-godišnjeg muškarca koji se već deset godina liječio od srčane astme, gutajući dnevno po osam tableta i koji je godinama mogao spavati samo sjedeći te je pri svakom koraku morao ruke podići visoko u zrak da bi došao do zraka pri čemu je jadno hroptao, zaključila sam da tegobe pri disanju ne uzrokuje srce, već jetra. Muškarcu sam u predjelu jetre stavila oblog od švedskoga bilja. Svako jutro i.večer je morao popiti čaj od crvotočine s jednom čajnom žličicom švedske grenčice. Koliko je točna bila moja slutnja pokazalo se već prve noći. Konačno je ponovo mogao spavati ležeći. Teške tegobe s disanjem nisu mu već godinama dozvoljavale da izađe pred kućna vrata. Švedska grenčica i crvotočina su doveli do tako brzoga poboljšanja daje tri dana kasnije već dva puta dnevno mogao prošetati vrtom svoje kuće. Sada se polako oporavlja.
Rana, koja nakon operacije nije mogla zacijeliti, preko noći je zarasla kada je bolesnik popio dobar gutljaj švedske grenčice. Taj jedan jedini gutljaj doveo je do zatvaranja rane, koja je bila otvorena tri godine i koja je zahtijevala višekratno svakodnevno previjanje.
I druge višegodišnje upale s gnojenjem, koje su često prouzrokovane nesrećama, a liječi ih se operacijama ili punktiranjem, kao štosu me izvještavali, nestaju stavljanjem obloga i uzimanjem švedske grenčice. Jedna žena iz župnoga dvora iz Gradišća pričala mi je da njezina 23-godišnja nećakinja ima još od rođenja slušnu manu.
Na konziliju u sveučilišnoj klinici objasnili su joj da operacija u njezinom slučaju ne bi dala rezultata. Zato je ona nećakinji savjetovala da koristi švedsku grenčicu, tj. da ju stavlja u sluhovod. Svi su bili jako iznenađeni, kada je nakon četrnaest dana primjene grenčice nećakinja dobro čula.
Dragi moji čitatelji, pismo iz Graza vam ne smijem zatajiti: "Posve slučajno, ili bolje, možda uz pomoć Božje providnosti, razgovarala sam u autobusu s jednim presretnim 74-godišnjim muškarcem koji je preko noći povratio svoj sluh koji je izgubio 1944. godine za vrijeme rata nakon teške povrede glave i mozga primjenom švedske grenčice. Stavljao je u uho tri puta dnevno komadić vate natopljen švedskom grenčicom. - - (Takva su svjedočanstva dokumentirana pismima!).
Jedan mi je gospodin iz Gornje Bavarske javio: "U nesreći sam povrijedio desnu ruku. Švedska grenčica mi je brzo ublažila nesnosne bolove. Svoju sam gluhoću izliječio navlaživši uho samo dva puta sa švedskom grenčicom te sam nakon skoro deset godina gluhoće opet čuo kucanje sata!" Kolikim bi se gluhonijemima moglo pomoći na taj način! Pa makar se samo jednom jedinom vratio sluh!
Nakon jednoga predavanja saznala sam od jedne slušateljice, da već dvije godine ima problema s glatkim mišićima debelog crijeva. Liječnici su smatrali da je stanje nepopravljivo. Švedska grenčica zajedno s rusomačom (usitnjena i ostavljena u dobroj rakiji 10 dana na toplom mjestu, liječi sušenje mišića i teška mišićna oboljenja), četiri šalice čaja od vrkute i šest gutljaja čaja od podanka iđirota dnevno već su za nekoliko dana sredili stanje.
U telefonskom pozivu iz Beča čula sam ženski glas kako govori: "Zahvaljujem Vam se za Vaše švedsko bilje!" Ispričala mije kako ju je kaodvanaestogodišnjakinju najednom školskom izletu u planine djevojčica koja je išla ispred nje nehotice udarila s planinskom cipelom u lice. Uslijed toga joj se tijekom 40 godina stalno gnojila čeljust te je imala više od 16 operacija na. čeljusti uz opetovana punktiranja. Morala je prekinuti studij, nije se mogla baviti željenim zanimanjem i uz stalne bolove u predjelu čeljusti živjela je vodeći tuđe domaćinstvo. Nakon 40 godina, sada 52-godišnja žena, čitala je o švedskom bilju, te je stavljala obloge u predjelu čeljusti i tako se konačno oslobodila bolova.
"STARI RUKOPIS" (prijepis o ljekovitim učincima eliksira švedska grenčica)
1. Ako ju češće mirišemo ili udišemo, vlažimo tjeme, stavljamo na glavu navlaženu krpu, otklanja bol i '""v rt o g I a v i c uTIa^apamćen j e f mozak: "
2. Pomaže kod mutnih očiju, otklanja crvenilo i sve bolove, čak i kad su oči upaljene, mutne i nejasne. Nestaju i pjege i siva mrena ako pravovremeno navlažimo kuteve očiju ili stavimo vlažnu krpu preko zatvorenih očiju.
3. Kozice i osipe svih vrsta, kao i kraste u nosu ili na bilo kojem drugom mjestu tijela možemo izliječiti ako ih često i dobro navlažimo kapljicama.
4. Kod zubobolje uzmemo jednu punu žlicu eliksira s malo vode te tu tekućinu držimo neko vrijeme u ustima ili bolni zub navlažimo krpom. Bol prestaje i gnjiljenje slabi.
5. Prištiće na jeziku ili ostale povrede upornim vlaženjem s eliksirom ćemo u kratkom roku izliječiti.
6. Ako nam je grlo upaljeno ili bolesno, tako da hranu i piće možemo teško gutati, uzimamo kapljice ujutro, u podne i navečer, polako ih pijemo i one izvlače temperaturu i liječe ždrijelo.
7. Ako imamo grčeve u želucu, uzmemo kod napada jednu punu žlicu eliksira.
8. Kod grčeva uzmemo tri pune velike žlice eliksira polagano jednu za drugom i uskoro ćemo osjetiti olakšanje.
9. Kapljice rastjeruju vjetrove u tijelu i hlade jetru, otklanjaju sve želučane tegobe i one u trbuhu, te pomažu kod zatvora stolice.
10. Odlično su sredstvo za želudac, kad on slabo probavlja i ne zadržava hranu.
11. Također pomažu kod bolova žuči. Ako svakodnevno ujutro i navečer uzimamo po punu žlicu kapljica, a preko noći stavljamo obloge s njima svi će bolovi nestati.
12. Kod vodene bolesti šest tjedana uzastopce uzimamo ujutro i navečer po jednu punu žlicu eliksira u bijelom vinu.
13. Kod bolova i šuma u ušima s eliksirom navlažimo komadić vate i stavimo ga u uho. Jako dobro pomaže i čak" vraća izgubljeni sluh.
14. Ako žena ima bolove u maternici, tri dana uzastopce dajemo joj ujutro punu žlicu eliksir^^crvenom vinu, nakon pola sata treba prošetati, zatim može doručkovati, ali ne mlijeko. Eliksir ne uzim|||j|pmlijekom!
15. Ako posljednjih 14 dana trudnoće uzmete ujutro i navečer po jednu žlicu eliksira, pospješitćete porođaj. Kako bi se što lakše riješila posteljice rodilji dajemo svaka dva sata punu kavenu žličicu grenčice tako dugo dok posteljica ne izađe bez porođajnih bolova.
16. Ako se poslije poroda kod dojenja pojave upale stavljanjem obloga s "grenčicom" brzo će nestati.
17. Djeci pospješuje izbijanje vodenih kozica. Djeci dajemo eliksir ovisno o dobi, razrijeđen s vodom. Kada se kozice počnu sušiti, češće ih vlažimo s eliksirom pa ožiljci neće ostati.
18. Djeci i odraslima koristi protiv glista, čak i trakavice, djeci ju moramo davati ovisno o dobi. Na pupak zavežemo navlaženu krpu i pazimo da bude uvijek vlažna.
19. Kod žutice će sve tegobe brzo nestati, ako tri puta dnevno uzimamo po jednu veliku žlicu eliksira, a na otečenu jetru stavljamo obloge.
20. Otvara sve hemoroide, liječi bubrege, pomaže da tekućina izađe iz tijela bez dodatnih kura, otklanja depresiju i melankoliju i regulira tek i probavu.
21. Također liječi unutarnje hemoroide, ako ih u početku češće kvasimo, te ih uzimanjem švedske grenčice omekšamo, naročito je djelotvorno ako to činimo prije spavanja. S vanjske strane valja staviti natopljen komad vate. Pomaže da oteče suvišna krv i smanjuje pečenje.
22. Ako je netko u nesvijesti, ustreba li otvorimo mu usta, ulijemo mu veliku žlicu eliksira i bolesnik će doći k
sebi.
23. To sredstvo otklanja i bolove kod šklopaca (grčeva) ako ga uzimamo, tako da oni s vremenom prestanu.
24. Kod plućne tuberkuloze uzimamo eliksir ujutro natašte a kura mora trajati šest tjedana.
25. Ako žena izgubi mjesečnicu ili ako je ona pak prejaka, neka uzima eliksir tri dana i to neka ponovi dvadeset puta. Ako je mjesečnica bila preobilna, smirit će se, ako je izostajala uspostavi se.
26. To sredstvo pomaže i kod bijeloga pranja.
27. Ako nekoga muči padavica (epilepsija) valja mu eliksir odmah dati. Bolesnik mora tada uzimati isključivo to sredstvo, jer ono jača napadnuti živčani sustav kao i tijelo i čuva nas od svih bolesti.
28. Liječi oduzetost, otklanja vrtoglavicu i mučninu.
29. Liječi također vodene kozice i crveni vjetar.
30. Ako netko ima groznicu, vrućicu ili tresavicu i potpuno je slab, dajemo mu jednu veliku žlicu eliksira i bolesnik će, ako ne koristi druga sredstva, ubrzo doći k sebi, puls će se smirivati, pa iako je vrućica jako visoka, bolesnik će se uskoro osjećati bolje.
31. Eliksir liječi i rak, stare vodene kozice i bradavice, te raspucane ruke. Ako je rana stara i gnojna ili ako je izraslo na njoj divlje meso, valja sve dobro isprati bijelim vinom, a zatim staviti na to krpu nakvašenu s eliksirom. Kapljice otklanjaju otekline i bolove kao i divlje meso i rana počinje zarastati.
32. Bez opasnosti liječi sve rane, bilo posjekotine ili. ogrebotine, ako ih češće kvasimo s eliksirom. Uzmemo krpu, namočimo je u eliksir i s njome prekrijemo rane. Kroz kratko vrijeme bol nestane, sprečava nastanak infekcije i gnojenja, i liječi također stare prostrijelne rane. Ako su u tkivu rupe, ubrizgamo eliksir u ranu, koju prije toga ne moramo obavezno očistiti. Redovnim stavljanjem obloga natopljenih kapima doći će ubrzo do ozdravljenja.
33. Otklanja sve ožiljke, i kad su jako zastarjeli, brazgotine i posjekotine, ako ih natopimo kapima 40 puta. Iza svih rana izliječenih s tim kapljicama ne ostaju ožiljci.
34. Iz temelja liječi [-sve fistule, i kad se čini da su neizlječive: povreda može biti neograničeno stara.
35. Liječi sve povrede uslijed opekotina bile one, uzrokovane vatrom, vrelom vodom ili mašću, ako ih ustrajno kvasimo s eliksirom. Sprečava nastajanje mjehurića, izvlači vrućicu, liječi čak u potpunosti i gnojne mjehure.
36. DieluJ6^||ppy oteklina i masnica bez obzira na to od koje vrste udarca potječu.
37. Ako netko nema apetita, eliksir će mu ga vratiti.
38. Kod jake slabokrvnosti, eliksir vraća izgubljenu boju, ako ga jedno vrijeme uzimamo svako jutro. Čisti krv i stvara novu, te pospješuje cirkulaciju.
39. Reumatski bolovi u zglobovima nestaju ako eliksir uzimamo ujutro i navečer i ako na bolna mjesta stavljamo krpu natopljenu s eliksirom.
40. Liječi ozebline na rukama i stopalima, čak i ako su nastale otvorene rane. Ako je to moguće što češće, posebno tijekom noći na ta mjesta stavljamo nakvašenu krpu.
41. Na kurje oči stavljamo s eliksirom natopljen komadić vate i vodimo brigu o tome da vata na bolnom mjestu uvijek bude vlažna. Nakon tri dana kurje oči otpadnu ili ih bez bolova možemo odstraniti.
42. Liječi i ugrize bijesnih pasa i ostalih životinja, ako kapljice popijemo liječe i uništavaju sve otrove. Na rane stavljamo vlažnu krpu.
43. Kod kuge i drugih zaraznih bolesti je dobro da ih uzimamo više puta na dan, jer liječe kužne čireve i otekline čak i ako su već zahvatile i vrat.
44. Tko po noći ne može dobro spavati neka užrne eliksir prije spavanja. Kod nesanice izazvane nervozom stavimo na srce krpu natopljenu s razrijeđenim eliksirom.
45. Pijanoga čovjeka s dvije žlice tog eliksira možemo u hipu otrijezniti.
46. Tko svaki dan ujutro i navečer uzima taj eliksir, ne treba nikakve druge lijekove, jer on krijepi tijelo, jača živce i krv, sprečava drhtanje ruku i nogu. Ukratko, djeluje protiv svih bolesti. Tijelo ostaje čvrsto, lice mladoliko i lijepo.
Važno: Sve navedene količine eliksira moramo uzimati razrijeđene vodom ili čajem.
Iz navedenih točaka "Staroga rukopisa" vidljiva je čudotvorna ljekovita moć te mješavine bilja. S pravom se može reći da gotovo i nema bolesti kod koje švedsko bilje ne pomaže ili da u najmanju ruku nije osnova za svaku njegu.
NAČINI UPORABE
Unutarnja primjena: Za sprečavanje bolesti (preventiva) uzimamo po receptu iz "Starog rukopisa" ujutro i navečer po jednu čajnu žličicu razrijeđenog eliksira. Kod tegoba svih vrsta možemo uzeti tri žličice razrijeđena eliksira. Kod zloćudnih oboljenja uzimamo dvije do tri velike žlice dnevno i to kako sijedi: po jednu žlicu eliksira pijemo razrijeđenu u 1/8 litre biljnoga čaja, u dva puta, pola sata prije i pola sata nakon svakoga obroka.
Oblozi od eliksira švedska grenčica: S obzirom na mjesto uzmemo veći ili manji komadić vate ili tkanine, natopimo ju sa švedskom grenčicom i stavimo na bolno mjesto koje smo prethodno namazali sa svinjskom mašću ili s mašću nevena. Preko toga stavimo plastičnu foliju, tako da ne uprljamo rublje. Tek tada povežemo s maramom ili zavijemo sa zavojem. Oblog, ovisno o bolesti, mora stajati dva do četiri sata. Ako to.bolesnik podnosi obiog možemo ostaviti i preko noći. Nakon odstranjenja obloga: kožu pospemo, puderom. Ako'kod osjetljivih osoba unatoč'tome dođe do nadražaja. kože valja obloge držati kraće vrijeme ili određeno vrijeme potpuncuzostaviti. Alergične osobe ne trebaju koristiti plastičnu foliju, dovoljno je da up&ijefge samo maramu. Nikako ne smijemo zaboraviti namazati kožu! Ako se pojavi svrabljivi osip, možemo eventualno namazati s mašću od nevena.
VELIKA ŠVEDSKA GRENČICA
I pored višestrukih poticaja da napišem i o sastavu velike švedske grenčice, nisam se mogla za to odlučiti, jer su svi moji uspjesi u liječenju polučeni s malom švedskom grenčicom. Recept za veliku švedsku grenčicu objavio je prvi izdavač knjige bez mojega znanja. Ipak i primjenom velike švedske grenčice postignuti su uspjesi.


1 komentar:

  1. eToro is the best forex trading platform for beginning and full-time traders.

    OdgovoriIzbriši