IĐIROT

09:08:00 Fb 0 Comments


IĐIROT (Acorus caiamus)
U narodu ima i ova imena: mirišljivi šaš, vodeni božur, mirisni korijen, mirisava trska, sabljar, komuš, kalamus, babat, vodena sabljica. Ovu vodenu biljku nalazimo najčešće uz močvare, jezera, bare i na obalama mirnih voda. U obalnom je mulju položen puzeći podanak iz kojega niču mnogobrojni sabljasti listovi, koji mogu narasti i do jedan metar. Plosnate, zbijene peteljke imaju u sredini čunjaste, zelenkasto do smeđkastožute klipove. Korijen je debeo poput palca, može biti dug do jedan metar i svjež ima gorkast okus. Osušen ima blaži okus. Sakupljamo ga u rano proljeće ili u kasnu jesen.
Korijen iđirota ne koristimo samo zbog njegove okrepljujuće snage u slučajevima opće slabosti probavnih organa, nadimanja u želucu i crijevima, kao i kod grčeva u želucu već dobro djeluje i kod oboljenja žlijezda i gihta (kostobolje). Korijen jako poboljšava rad i pospješuje izlječenje katara crijeva i želuca. Pospješuje također izmjenu tvari i lijenost crijeva, djeluje dobro naslabokrvnost u mladih djevojaka i vodenu bolest.
Neobično mršavi ljudi, koji nisu izgubili svoju težinu zbog pomanjkanja dobre ishrane, trebaju piti čaj od iđirotova korijena i katkada koristiti potpune kupke s dodatkom iđirota. Iđirot otklanja manjak apetita, pomaže kod oštećenja bubrega i dobro je sredstvo za pročišćavanje cijeloga tijela. Čaj štoviše pomaže i djeci koja ne probavljaju žitarice, stoje u posljednje vrijeme učestala pojava. Osušeni korijen, polagano žvakan, može pušaču pomoći u odvikavanju od pušenja. Slab vid se može popraviti, ako svježe istisnutim sokom iđirotova korijena češće mažemo zatvorene očne kapke. Sok ostavimo na očnim kapcima nekoliko minuta, zatim ih isperemo hladnom vodom.
Više sam puta pomogla toplim iđirotovim kupkama kod ozeblina i drugih ozljeda uslijed smrzavanja. Korjenje ostavimo tijekom noći u hladnoj vodi i sljedeći dan zagrijemo do vrenja. Pustimo da odstoji pet minuta. U tome peremo oboljelo'mjesto 20 minuta, u rashlađenom i ne pretoplom uvarku.-Možemo ga podgrijati i koristiti četiri puta; Te kupke pomažu i kod hladnih ruku i nogu, ali u tom slučaju moraju biti vruće koliko možemo podnijeti-.
Jedan 36-godišnji muškarac nije se nikako mogao oporaviti nakon operacije tumora na jetri. U razmacima-od četiri do pet tjedana javljala se visoka temperatura. Iz Linza je trebao biti prevezen u jednu bečku bolnicu. Njegova mi je zabrinuta punica zbunjeno pričala o njegovoj beznadnoj bolesti. Već se pojavila crijevna tuberkuloza, koja je izazivala visoku temperaturu. I tu je pomogao iđirotov korijen. Podrazumijeva se da kod tako teških oboljenja čaj valja piti nekoliko tjedana, ako ne i mjeseci.
Na lutanjima od VVeissenbachtala do Postalma susrela sam bračni par iz Bad Ischla, koji se natovaren teškim ruksacima penjao uzbrdo. Htjeli su provesti sami nekoliko bezbrižnih dana u kolibi. Na jednom odmorištu sam im se pridružila i saznala sljedeće: 1,85 m visok muškarac, na izmaku pedesetih, tijekom godine dana mršavio je sve više i više, a da se nije mogao ustanoviti uzrok njegove bolesti. Kada je težio svega 48 kg ušao je u pratnji medicinske sestre u ordinaciju svoga liječnika koji je upravo telefonski razgovarao s nekim drugim-liječnikom. Čuo je: "Šaljem Vam svoga sada najbeznadnijega bolesnika - rak na plućima!" Tako je nehotice saznao svoju diagnozu. Potom mu je netko savjetovao da ustrajno žvače iđirotov korijen kako bi istodobno prestao pušiti, a uvečer i ujutro da.pije stolisnikov čaj. Polako je počeo dobivati na težini i kako se osjećao bolje nije više išao k liječniku. Otprilike tek nakon pola godine opet je došao u ordinaciju svoga liječnika. Ovaj je skočio, oslonio se s obje ruke na stol i potpuno zaprepašten gledao čovjeka za kojega je mislio da je već davno pod zemljom: "Što ste učinili?" bilo je sve što je mogao izustiti. "Žvakao sam iđirotov korijen i pio stolisnikov čaj." "Iđirotov korijen? Gdje se to .može naći?" "Ne treba ga uopće tražiti, gospodine primarijuse; možete ga kupiti za nekoliko šilinga u svakoj biljnoj apoteci!" Muškarac je tada već vratio svoju normalnu težinu od 86 kg i pola godine kasnije s punim je ruksakom tumarao planinama, te sam ga tako i upoznala.
Uvijek kada razmišljam o sljedećem događaju jz prošlosti, kada ga spomenem u mojim predavanjima ili kada o njemu sada za Vas pišem čini mise kao Božja providnost i uvijek me nanovo dubo'ko potrese. Mpja je majka bila teško bolesna, imala je neopisive crijevne tegobe i liječnik mi je jednoga dana kazao da budem .spremna na najgore: radilo se o raku crijeva. To je bilo još u doba kada sam se malo bavila ljekovitim biljkama, iako sam već tada koristila darove prirode i nikada nisam uzimala lijekove. To liječnikovo saopćenje me posve utuklo. Danju sam jedva bila sposobna obavljati svakodnevne poslove. Protivno mojim običajima - dan mi počinje u šest ujutro i završava tek oko jedanaest uvečer - lijegala sam odmah iza osam sati uvečer. Upravo kada sam razmišljala o beznadnom položaju svoje majke otvorila su se vrata. Ušao je moj muž, stavio mi mali tranzistor na stol i rekao: "S ovim nećeš biti tako sama!" Uskoro nakon toga iz radija se začuo glas: "Govori Vam kućni liječnik. Uz pomoć iđirotova korijena može se izliječiti svaki želučani i crijevni poremećaj, ma kako bio otporan, star ili zloćudan. Uzmemo šalicu hladne vode, u nju stavimo ražom punu žličicu iđirotova korijena i ostavimo da preko noći odstoji. Ujutro lagano zagrijemo, procijedimo i popijemo gutljaj prije i poslije svakog obroka. To je dnevno šest gutljaja, više se ne smije piti. Čaj uvijek prethodno zagrijemo u posudi s vodom. Takav postupak vrijedi za sve: želudac, crijevni sustav, uključivši jetru, žuč, slezenu i gušteraču." Presretna sam sljedeći dan ispričala mojoj majci što sam čula, ali mije ona uz rezigniran pokret ruke rekla: "Meni više nitko i ništa ne može pomoći!" Pribavila sam iđirotov korijen i upotrijebila ga u skladu s uputom. Graniči s čudom, ako Vam kažem, da su već nakon 14 dana tegobe moje majke nestale. Tjedno je počela dobivati na težini po 400 g, nakon stoje zbog bolesti već jako smršavila. Potaknuta ovim događajem postupno sam se počela baviti liječenjem ljekovitim biljkama pa sam već mogla pomoći u mnogim beznadnim slučajevima. Osobito sam s korijenom iđirota postizala uvijek zapanjujuće uspjehe.
Tamo gdje ima premalo ili pak previše želučane kiseline korijen iđirota će uvijek pomoći.
Jedna žena iz Vorarlberga je dvije godine patila od bolova u želucu i nijedan dan nije mogla izdržati bez tableta. Na moj je savjet pila svaki dan šest gutljaja čaja od iđirotova korijena i nakon tri dana su bolovi nestali; više se nikada nisu ponovili.
Neka druga žena iz DonjeAustrije bolovala je godinama od čira na dvanaesniku. Da bi mogla podnositi bolove morala je stalno uzimati lijekove. Nije uopće podnosila jaku hranu, nije imala teka. Uputila sam ju na iđirotov korijen, dnevno je pila preporučenih šest gutljaja. Bolovi su polagano prestajali i nakon pet tjedana potpuno nestali, vratio joj se tek i zajedno s ostalim članovima obitelji opet je mogla jesti jaku domaću hranu.
Jednog je starijeg svećenika godinama mučio proljev. Pomirio se s tim da se te nevolje neće moći nikada riješiti. Nakon moga uputstva dnevno je počeo piti šest gutljaja čaja od iđirotova korijena. Za kratko vrijeme crijeva su bila izliječena '- -   .
Jednom malom dječaku koji je usprkos stroge dijete stalno imao proljev nakon šest gutljaja čaja od iđirotova korijena on je prestao, ponovo je dobio apetit i već dobio nekoliko kilograma. Njegova je majka bila presretna.
Deset je godina neki muškarac imao krvave proljeve, koji su se dnevno javljali 30 do 40 puta. Njegov mije prijatelj pričao da je od veselog čovjeka, punog životne radosti postao ispaćena osoba. Sve što je tih godina pokušavao, propalo je. Razmjerno mlad otišao je u prijevremenu mirovinu. Oko Uskrsa počeo je, najprije posve nepovjerljivo dnevno piti šest gutljaja čaja od iđirotovih korijena, a usto je uzimao još dvije šalice čaja od ljekovitoga nevena. Veliko je bilo moje iznenađenje kada mi je njegova žena pisala da je početkom lipnja iste godine ponovno počeo raditi.
NAČINI UPORABE
Priprema čaja: Čaj od iđirotova korijena priprema se samo s hladnim uvarkom. Stavimo jednu ražom punu kavenu žličicu iđirotova korijena na 1/4 litre hladne vode i ostavimo preko noći. Ujutro malo podgrijemo i procijedimo. Prije uporabe čaj zagrijemo u posudi s vodom.
Svježi sok: Svježe korjenje pažljivo očistimo i još vlažno istisnemo u sokovniku.
Dodatak za potpunu kupku: Oko 200 g iđirotova korijena ostavimo tijekom noći u 5 litara hladne vode. Sljedeći dan zagrijemo do ključanja, pustimo da odstoji i dodamo u vodu za kupanje.

0 komentari: